Вкупно 14 образовни институции во земјава ќе добијат пристапност за лицата со попреченост
Од МОН истакнаа дека очекуваат адаптациските зафати да започнат уште на почетокот на 2022 година и укажаа на важноста за достапност на образовните институции
Вкупно 14 образовни институции во земјава, меѓу кои шест основни и по четири средни и високо образовни установи ќе добијат целосна хоризонтална и вертикална пристапност за лицата со попреченост. Ова беше презентирано денес, на Меѓународниот ден на лицата со попреченост, од страна на Министерството за образование и наука од каде го најавија проектот „ЕУ за вклучување“.
Целосна вертикална и хоризонтална пристапност за лицата со попреченост ќе добијат четири факултети во Скопје, и тоа зградата на Архитектонскиот и Градежниот факултет, Економскиот факултет, Правниот факултет и зградата на Филозофскиот и Филолошкиот факултет.
Освен четирите високообразовни објекти, целосна пристапност ќе се обезбеди и во основните училишта „Лазо Ангеловски“ (Општина Аеродром), „Кузман Јосифовски Питу“ (Општина Кисела Вода), „Братство и единство“ (Општина Дебар), „Лириа“ (Општина Тетово), „Браќа Миладиновци“, „Крсте Мисирков“ и „Бајрам Шабани“ (Општина Куманово), како и средните училишта „Наум Охридски“ (Општина Охрид), „Гоце Стојчевски“ (Општина Тетово), „Наце Буѓони“ (Општина Куманово), „Раде Јовчевски – Корчагин“ (Општина Центар), како и Младинскиот културен центар во Скопје.
Од МОН истакнаа дека очекуваат адаптациските зафати да започнат уште на почетокот на 2022 година и укажаа на важноста за достапност на образовните институции. Од Министерството упатија и апел до сите останати државни институци да го следат нивниот пример и да овозможат подобро и поинклузивно општество за сите.
„Ги повикувам другите државни институции, локалните самоуправи и јавните претпријатија да го следат примерот на Министерството за образование и наука и условот ‘пристапност’ при јавните набавки за градба или адаптација на објектите да биде задолжителен и сите заедно да го зголемиме степенот на пристапноста кон јавните институциите“,
посочи Душан Томшиќ, советник во Министерството за образование и наука.
Томшиќ укажа дека основната цел на Министерството за образование и наука е на секое дете да му се овозможи да го постигне својот полн потенцијал.
„МОН ги повикува сите, заеднички, во соработка со учениците и студентите, со нивните родители и наставници, како и со сите општествени чинители, да работиме на натамошно унапредување на процесот на инклузија во образовниот систем и во општеството во целина. Тоа е и нашиот придонес кон градењето на современо граѓанско општество како општество на сите“, додаде Томшиќ.