Весиќ: Одговорните за трагедијата во Нови Сад треба да се бараат кај инвеститорите и проектантите
Српскиот министер за градежништво, транспорт и инфраструктура во оставка – Горан Весиќ вечерва изјави дека виновниците за трагедијата во Нови Сад треба да се бараат меѓу инвеститорите и проектантите, но и оние кои извршиле работи и ја надгледувале реконструкцијата на железничката станица во тој град.
Весиќ наведува дека според Законот за планирање и градење, надлежните за издавање одобренија за градење не навлегуваат во техничката спецификација, туку проверуваат дали се исполнети сите услови, односно дали е испочитуван законот.
– Тоа го направи министерството и од таа страна никој од моите претходници не можеше на кој било начин да се вклучи во проектирањето и изведувањето на работите, бидејќи тоа е работа на инвеститорот. За време на мојот мандат е издаден само еден документ – финалниот проект за извршување на работите, кој ниту министерството не го одобрува, а одобрен е комплетниот проект, кој исто така не е во надлежност на министерството – објасни Весиќ во интервју за „Еуроњуз“
На прашањето кој е одговорен за изборот на компаниите кои работеле на проектот, Весиќ споменува конзорциум од кинески компании – China Railway International Company и China Communications Construction Company.
– Според договорот од 2017 година, тие се изведувачи, инвеститор е Железничката инфраструктура на Србија, а финансиер е ресорното министерство. Според тој договор тие избираат подизведувачи – рече Весиќ.
Конзорциум од кинески компании беше избран во 2017 година врз основа на меѓудржавен договор, а Весиќ посочува дека компанијата China Railway International е светски лидер во изградбата на железничка инфраструктура.
Како што додава, „дизајнерот никогаш не може да предвиди сè, особено кога станува збор за стари згради“.
– Кога изведувачот, работејќи на терен, ќе види дека ситуацијата е поинаква од онаа во проектот, има обврска да ја прекине работата и да го извести надзорот, а потоа надзорот мора да го повика проектантот да направи дополнителен проект – рече Весиќ.
Тој посочува дека Србија не ги одржува доволно јавните објекти, но дека работата на Железничката инфраструктура на Србија е да ја надгледува работата на Железничката станица во Нови Сад од 1964 година, кога таа е изградена