Кан на „Синедејс“- гала проекција на „Жената на Чајковски“ на дисидентот Серебреников

Во кино „Милениум“ од 22, 30, во гала селекцијата е проекција на филмот „Жената на Чајковски“ на дисидентот Серебреников.Последните два пати кога рускиот режисер Кирил Серебреников имаше филмови на Канскиот филмски фестивал, тој не можеше да присуствува. Тој беше под забрана за патување во Русија како дел од пресудата за измама во она што беше широко протестирано како неоправдана репресија на уметноста во Русија. Минатата година, Серебреников, еден од најпознатите руски режисери на филм и театар, се појави на пресконференција во Кан на FaceTime. Две години беше во домашен притвор во Русија, а моментално живее во Германија.

Со главната актерка во филмот, Алиона Михајлова

Но, по бегството од Русија во март, по завршувањето на забраната, Серебреников беше во Кан во мај за да го прикаже својот најнов филм „Жената на Чајковски“, кој се натпреваруваше и за Златната палма. Тоа е филм од времето кога државната пропаганда сака да сокрие дека познатиот руски композитор бил хомосексуалец . Во 2013 година Русија донесе закон со кој се забранува „геј пропаганда“.

„Снимањето филмови, театарски и творештвото култура го сфаќам како голема, огромна изјава против војната“, рече Серебреников во интервјуто во мај во Кан на балконот на фестивалот во Палатата пред премиерата на неговиот филм. „Војната е за убивање луѓе. Се работи за уништување на сè. Станува збор за преземање на луѓето не како личности, туку како толпи. Лесно ги ставаат во маглата на војната и не се грижат за никого, за каква било кршливост на секој човек“.

„Уметноста е секогаш против војната“, додаде тој.

Во „Жената на Чајковски“ играат Алиона Михајлова како Антонина Милиукова и Один Бирон, американски актер кој глумеше во руската телевизија, како Пјотр Чајковски. Тоа беше делумно финансирано од санкционираниот руски олигарх Роман Абрамович. Уметничкиот директор на Кан, Тиери Фремо, рече дека фестивалот се борел дали да го вклучи филмот во конкуренција, на крајот одлучил затоа што се спротивставува на руските државни наративи и дека е снимен пред војната и последователните санкции.

За Серебреников, неговиот филм – кој не се обидува да ја покрие сексуалноста на Чајковски – е за „кршливоста на човечката душа“. Направено е од перспективата на Милиукова, која е прикажана како ревносно посветена на композиторот и покрај неговата целосна незаинтересираност за неа. Таа поминува голем дел од филмот во свој вид на егзил од Чајковски.

Серебреников го споредува стандардниот руски поглед на Чајковски со оној на спомениците или идолите.

„Само сакав да кажам дека нешто важно за нацијата може да биде живот, не како пропаганда, (експлозивен) споменик, туку нешто реално“, рече Серебреников. „Некои луѓе се навистина исплашени од реалноста. Затоа тие претпочитаат да се молат за своите идоли и нивните споменици се направени од железо наместо од љубов

Можеби ќе ве интересира
Close
Back to top button
Close