Мексико ги тужи „Зара“ и други два модни брендови за присвојување на културата на неговите домородни заедници

Мексико ги обвини меѓународните модни брендови „Зара“, „Антропологија„ и „Патул“ за незаконски присвојувања на мексиканската култура, обвинувајќи дека во своите креации користеле примероци од автохтоните мексикански групи, без никаква корист за овие заедници.

Мексиканското Министерство за култура во петокот соопшти дека испратило писма потпишани од мексиканскиот министер за култура, Алехандро Фраусто, до трите светски познати компании, во кои од секоја се бара „јавно објаснување врз основа на што тие можат да приватизираат колективен имот“.

Министерството за култура објави дека „Зара“, сопственост на компанијата „Индитекс“, најголемата светска малопродажба на облека, користел образец карактеристичен за домородната заедница Михтек од Сан Хуан Колорадо, во јужната држава Оахака.

„Предметниот дизајн во никој случај не беше намерно позајмен од уметничките дела на мексиканскиот народ во Михтек, ниту беше создаден под тоа влијание“, се наведува во изјавата на „Индитекс“ испратена до британските медиуми.

„Антропологијата“, сопственост на URBN, користеше дизајн развиен од домородната заедница Миха од Санта Марија Тлаитолтепек, додека „Патул“ копираше образец од домородната заедница Запотек во Сан Антонио Кастило Веласко, двете од државата Оахака, соопшти мексиканското Министерство за култура. .

URBN и „Патул“ не одговорија веднаш на барањата за коментар.

Back to top button
Close