Национална опера и балет на страниците на светското водечко списание Опера

Во изданието за јули 2023 година, списанието позсветено исклучива на врвните светски оперски ансамбли и продукции „Опера“ објавува напис посветен на Националната опера и балет, како и на 51. издание на Мајските оперски вечери и стручна критика на изведбата на Кармен на 17 мај за време на фестивалот.

Авторот на написот, а воедно и главен уредник на списанието, Џон Алисон, дава преглед на историјата на оваа куќа која започнува во 1947 година, кога Ловро Матачиќ е поствена за режисер и диригент. За кратко време Матачиќ успева да ги стави операта и балетот, а и градот Скопје на оперската мапа на тогашна Југославија, а во Скопје се уште е запаметен како татко на оперската уметност во Македонија.

Авторот Џон Алисон се осврнува и на проблемите во постоењето на НОБ, каде издвојува Скопскиот земјотрес од 1963 година и состојбите за време на пандемијата на КОВИД 19, при што нагласува дека благодарение на пријателскиот однос на

Министерство за култура кон НОБ, зачувани се сите 470 постојани вработувања без оглед на тоа што НОб не беше во состојба да работи нормално.

Стручната критика на Алисон ги потенцира битните точки на иведбата на Кармен.

„Кармен (17 мај) беше ривајвал на продукцијата од 2019 година на бугарската режисерка Нина Најденова, и иако правеше простор за неколку надреалистички допири, изгледаше главно традиционално, сетовите на Елена Иванова ја исполнуваа широката сцена со облеани, окер фасади слични на делата на Де Кирико.

Диригентот Даниеле Агиман обликуваше енергична изведба и беше внимателен кон пејачите; и квинтетот на шверцерите и тројката со карти се приклучија заедно. Добрата хемија меѓу двајцата водечки протагонисти (и двајцата гости артисти) се сведуваше на повеќе од драматично присуство, при што секоја

впечатлива музичка искри ја испушташе другата.

Љубица Вранеш како Кармен

Српскиот мецо Љубица Вранеш понуди класична Кармен – со потценета тишина, никогаш непотребно вампирање – заснован на мазен, зачаден тон, а бугарскиот тенор Иван Момиров звучеше доволно темно и челично за да обезбеди возбудливи Мајски оперски вечери во Скопје: (л.) Љубица Вранеш како Кармен и Иван Момиров како Дон Хозе; (реж.)

Меѓу другите членови на актерската екипа, Катерина Стојановска и Марика Поповиќ се истакнаа како Фраскита и Мерседес, обајцата откривајќи значителни гласови и искористувајќи ги нивните можности. Навистина, со тоа што танчерите и детскиот хор исто така оставија свој белег, оваа Кармен обезбеди добро претставување на скопскиот ансамбл.“

Преземено од trn.mk

Back to top button
Close