Уште една изгубена учебна година

Ви пренесуваме дел од колумната на Ѕвездан Георгиев за Призма:

Генералниот секретар на Обединетите нации, Антонио Гутереш, неодамна изјави дека ќе се предизвика „генерациска катастрофа“ ако училиштата останат затворени подолг период. Во таа смисла, отворањето на училиштата го наведе како врвен глобален приоритет, се разбира во комбинација со ставање на пандемијата под некаква контрола.

Нешто подоцна, во ист дух се огласи и Фондот на Обединетите нации за деца (УНИЦЕФ), повикувајќи ги властите да стават приоритет на отворањето на училиштата, правдајќи го овој став со тезата дека „не постојат познати докази за корелацијата меѓу стапката на пренос на болеста и отворените или затворените училишта.“ Од друга страна, како што се наведува во соопштението, „доказите за негативните ефекти од затворањето на училиштата се огромни и со долгорочни импликации врз учењето, безбедноста, здравјето и благосостојбата на децата.“

Американскиот претседател Доналд Трамп, пак, се закани дека ќе ја укине финансиската помош за справување со ковид 19 на оние американски држави што ќе одбијат да ги отворат училиштата на почетокот на учебната година.

Нашиот министер за образование и наука, Арбер Адеми изјави дека, според законот, наставата се изведува исклучиво во училница, односно дека засега не постојат законски претпоставки за некаков алтернативен, односно онлајн-начин на учење. За волја на вистината, министерот не прецизираше дали училницата е дефинирана во законските акти, односно дали мора да биде ѕидана и со одредени размери или може да биде поставена на отворено, под шатор или во некоја друга импровизирана просторија.

Првата работа што може да се заклучи од горните примери е дека образованието е првенствено политичко прашање и затоа за него решаваат и дискутираат – политичари. Како што тоа впрочем го прават и за другите политички прашања: здравјето, културата, спортот, инфраструктурата итн. И затоа, ете, ни две недели пред почетокот на учебната година, тие што треба (наставниците, родителите, учениците), сѐ уште не знаат како и на кој начин ќе се одвива учебната година.

Целата колумна на Призма на следниот линк.

Back to top button
Close