Во европските пристаништа се трупаат автомобили поради царините на Трамп
Пристаништето Антверпен-Бриж, еден од најголемите светски центри за поморски превоз на автомобили, се претвори во огромен магацин на неиспорачани возила откако царините на американскиот претседател Доналд Трамп предизвикаа пад на извозот на автомобили, камиони и трактори од Европа во САД, објавува „Гардијан“.

Според официјалните податоци од пристаништата, во првите шест месеци од 2025 година, извозот на патнички автомобили и комбиња во САД се намали за 15,9 проценти во споредба со истиот период минатата година, додека извозот на тешки возила, вклучувајќи камиони и градежна опрема, се намали за речиси една третина, или 31,5 проценти.
Остриот пад на извозот започна во мај, еден месец откако американскиот претседател објави нови царини од 25 проценти за возила што чинат повеќе од 100.000 долари. Пред тоа, европските производители плаќаа многу пониска царина од 2,5 проценти. Зголемените царини ја зголемија цената на семејните автомобили во САД за десетици илјади долари.
„Перспективата за втората половина од годината останува неизвесна. Многу ќе зависи од тоа дали ќе се постигне трговски договор меѓу ЕУ и САД до 1 август“, соопшти пристаништето. Засегнатите производители вклучуваат големи европски брендови како што се „Фолксваген“ и „Волво“, кои се надеваа дека ќе постигнат договор со Вашингтон до минатата недела, кога истече рокот на Трамп за постигнување договор.
Иако точниот број на возила што моментално чекаат во пристаништето не е познат, потврдено е дека е во илјадници. Џастин Аткин, претставник на пристаништето за Велика Британија и Ирска на пристаништето Антверпен-Бриж, рече дека кинеските автомобили исто така се натрупуваат во пристаништето заедно со европските возила, што сугерира дека трговијата се пренасочува од САД кон други пазари поради трговските бариери.
„Царината беше моментален шок. За време на пандемијата, луѓето научија да управуваат со кризи, но сега никој не беше подготвен за ова ниво и интензитет на дејствување“, рече Аткин. Покрај царинските проблеми, пристаништето е оптоварено и од глобални нестабилности како што се кризата на Црвеното Море и сè поголемите бродови кои остануваат на пристаниште подолги периоди, до осум дена, што го намалува просторот за нови возила и контејнери