Во Германија има недостиг на адитиви, ќе останат ли транспортерите без гориво?

Најголемиот германски производител на амонијак и уреа, SKW Piesteritz, го запрел производството пред околу две до три недели за да избегне дополнителни загуби и се подготвува да ги продаде своите преостанати акции на AdBlue.

„Ни снемува производи. Ги празниме залихите затоа што повеќе не произведуваме“, објаснил портпаролот.

Во модерните дизел мотори за камиони и автобуси, потребно е AdBlue да се усогласат со прописите за емисии на азотни оксиди. Германија е особено зависна од AdBlue поради високиот процент на патнички автомобили со дизел мотори.

„Сè уште не сме забележале реален недостиг, но подготвени сме и доколку има потреба ќе преземеме мерки за да обезбедиме достапност на оваа важна состојка“, рече портпаролот на Министерството за економија. Опциите може да вклучуваат увоз и итна владина помош за производителите, додаде тој.

AdBlue се произведува во Германија од BASF и Norwegian Yara, кои исто така произведуваат амонијак и уреа во нивните погони. Овие хемиски суровини играат клучна улога во производството на азотни ѓубрива и пластични производи за инженерство. Хемиските компании, исто така, произведуваат нуспроизвод на јаглерод диоксид со висока чистота, кој е потребен на индустријата за месо и сода.

БАСФ соопшти дека сè уште испраќа суровини од фабриката во Лудвигсхафен, но одбиле да кажат дали може да го надоместат недостигот во понудата поради прекинот на производството на SKW Piesteritz. На почетокот на минатат недела хемискиот гигант објави дека го намалува производството на амонијак во Европа поради наглиот раст на трошоците за гас и дека дел од гасот го набавува од надворешни добавувачи.

Јара минатиот месец објави дека поради високата цена на гасот користат само околу 35 отсто од европскиот капацитет за производство на амонијак. Генералниот директор на германската асоцијација на транспортни и логистички компании BGL предупреди дека може да останат без AdBlue за две недели.

„Ако нема AdBlue, нема да има камиони. А тоа значи дека Германија останува без снабдување“, рече шефот на BGL, Дирк Енгелхард, повикувајќи ја владата да преземе нешто. Енергетската криза во Европа дополнително се засили откако руски Газпром на неодредено време ја прекина испораката на гас за Германија преку гасоводот Северен тек 1.

Германија нема пристанишни терминали за течен природен гас што ќе го замени рускиот гас од гасоводот, така што компаниите се под политички и комерцијален притисок да го намалат интензивното производство на гас доколку испораките дополнително опаѓаат.

Back to top button
Close