Барбара Стрејсенд жали што ја продала сликата на Густав Климт пред 27 години- неговите слики сега рушат рекорди

Барбра Стрејсенд чувствува носталгија за сликата на Густав Климт што некогаш ја поседувала.
Само неколку дена откако друго дело од починатиот австриски уметник беше продадено за 236 милиони долари на аукција во Сотбис, Стрејсенд се жалеше што се разделила со својот Климт.
„Мојата долгогодишна асистентка ми направи книга со уметнички дела што ја обожавам и ја продавам. Една од нив беше оваа слика на госпоѓица Рија Манк на смртна постела од Густав Климт, која ја купив во 1969 година за 17.000 долари, што ми се чинеше како многу пари во тоа време“, напиша 83-годишната Стрејсенд во објава на Инстаграм .
„Ја продадов во 1998 година затоа што се заинтересирав за Френк Лојд Рајт и движењето „Уметност и занаети“. О, колку жалам што ја продадов. Како што вели насловот на книгата, „Никогаш не треба да продавате уметност што ја сакате“, заклучи таа во описот.
Објавата на Стрејсенд вклучуваше црно-бела фотографија од неа како седи покрај сликата.
Два дена пред пејачката на „Евергрин“ да се потсети на уметничкото дело, аукциската куќа „Сотби“ во Њујорк го продаде Климтовиот „Портрет на Елизабет Ледерер“ за неверојатна, деветцифрена сума, што го прави второ најскапо уметничко дело продадено на аукција, според ARTnews, The New York Times и BBC.

Цената, исто така, постави рекорд за износ за дело на Климт .
Сликата била во сопственост на покојниот милијардер Леонард А. Лодер, наследник на козметичката компанија и колекционер на уметнички дела, кој поседувал и дела од Пабло Пикасо, Анри Матис и Евард Мунк, меѓу другите.
Националната галерија на Канада, каде што сликата била позајмена многу години, има извештај за историјата на уметничкото дело.
„Портретот на Елизабет Ледерер од Густав Климт, насликан во текот на три години помеѓу 1914 и 1916 година, е импозантна, блескава слика што зборува за моќта, елеганцијата и самодовербата на виенското високо општество во почетокот на 20 век“, според статија на веб-страницата на музејот.
„Овие квалитети се откриваат овде и експлицитно и потајно: на пример, во изразот на смирена самодоверба на седачот, како и во полускриените симболи околу централната фигура.“
Впечатливо е што сликата – и односот на семејството со Климт, кој насликал неколку Ледерерови – помогнале да се спаси животот на Елизабет откако нацистите ја анектирале Австрија во 1930-тите, според статијата.
Елизабет, која била Еврејка, „ја ширела приказната дека Климт, кој не бил Евреин и починал во 1918 година, бил нејзин вистински татко… Мајката на Елизабет, Серена, доброволно потпишала изјава под заклетва со која се потврдува татковството на Климт за да ја спаси својата ќерка. Шемата успеала и нацистичкиот режим ѝ дал на Елизабет документ во кој се наведува дека е во сродство со Климт.“
„Портрет на Елизабет Ледерер“ првично требало да достигне цена од околу 150 милиони долари, објави претходно PEOPLE.
Извор: nezavisen.mk







