Венецискиот Златен лав за животно дело за легендарниот Вернер Херцог
82.издание на најстариот филмски фестивал во светот започна со трогателен момент од филмската историја во среда вечерта, кога американската филмска легенда Френсис Форд Копола се качи на сцената во киното Сала Гранде во Венеција за да му го додели на германскиот ултра-автор Вернер Херцог почесниот Златен лав, највисокото признание на настанот за животно дело.
Двете филмски легенди – Копола е исто така добитник на Златен лав на филмскиот фестивал во Венеција од 1992 година – прекрасно одеа рака за рака по црвениот тепих до церемонијата на отворањето.

Моментот на Херцог во центарот на вниманието во Венеција започна со видео почит кон неговата славно ексцентрична филмографија, која ги опфаќа Fitzcarraldo; Grizzly Man; Aguirre, the Wrath of God; My Best Fiend; и многу други.
Врачувајќи му ја неговата статуа, Копола рече дека „дошол тука да го пофали Вернер Херцог, а не е доволно да се пофали Вернер Херцог. Мора да се слави фактот дека некој како него всушност може да постои.
„Ако Вернер има граници, не знам кои се тие“, додаде Копола. „Животот на Вернер и самото негово постоење испраќаат предизвик до сите таму: победи ме ако можеш! И сите ние навистина се прашуваме дали некој некогаш ќе може. Вернер, ќе си ја изедам шапката ако дојде некој што може да го направи тоа.“
Херцог го започна својот говор за прифаќање изразувајќи ја својата благодарност до Копола за неговата дарежливост и љубезност низ годините, истакнувајќи дека тие биле пријатели 50 години.

„Тој беше дарежлив, ме покануваше кога немав пари да платам за хотелска соба.“ „Останав во неговата куќа во Сан Франциско и го напишав моето сценарио за „Фицкаралдо“, рече Херцог. Тој продолжи да објаснува дека Копола го запознал со неговата сопруга со која е во брак речиси 30 години, додавајќи дека оттогаш немал несреќен ден.
Херцог, исто така, сподели дека тој и Копола биле блиску до снимање заеднички филм „за освојувањето на Мексико гледано од перспектива на Ацтеките“. Иако проектот никогаш не се материјализирал, „беше прекрасно време кога размислувавме за тоа“, додаде тој.
Зборувајќи за својот пристап кон неговата уметност и неговата кариера, Херцог рече дека отсекогаш „се обидувал да се стреми кон нешто што оди подлабоко од она што нормално го гледате во кината, одејќи кон длабока форма на поезија што е можна во киното, барајќи ја вистината на необични начини. Вистината секогаш е некако во киното, таа е мистериозна и недостижна, и секогаш се обидував да направам нешто што е возвишено или нешто трансцендентално.
„Ова можеби звучи малку претерано. Всушност, верувам дека сето ова има многу поедноставни причини. Отсекогаш сакав да бидам добар војник на киното, а тоа значи упорност, значи лојалност, значи храброст и значи чувство на должност. И тоа е, на крајот на краиштата, она што ме донесе тука.“
Директорот на фестивалот во Венеција, Алберто Барбера, го кажа тоа концизно кога првпат ги откри своите планови да го одликува пионерот на Новиот германски филм, поздравувајќи го тоа како Херцог „никогаш не престанал да ги тестира границите на филмскиот јазик, побивајќи ја традиционалната разлика помеѓу документарецот и фикцијата“. Тој додаде: „Брилијантен наратор на необични приказни, Херцог е исто така и последниот наследник на големата традиција на германскиот романтизам, визионерски хуманист и неуморен истражувач.“
Херцог додаде дека не „дошол во Венеција со празни раце“. Неговиот најнов документарец, „Слонови на духови“, се прикажува надвор од конкуренција во Венеција.
Копола е исто така претставен во програмата за прикажување на фестивалот оваа година – како тема на долгометражниот документарец „Мегадок“ на режисерот на „Напуштајќи го Лас Вегас“, Мајк Фигис, хроника зад сцената за создавањето на „Мегалополис“, експерименталниот еп на кино лавот од минатата година. Софија Копола, која беше покрај него во Сала Гранде во среда вечерта, исто така се враќа во Лидо подоцна во текот на неделата за да го претстави документарецот што го режирала за модниот дизајнер Марк Џејкобс.
Фестивалот потоа официјално започна со добро прифатената светска премиера на најновата блескава драма на италијанскиот главен лик Паоло Сорентино, „Ла Грација“, која се одвива како тематско придружно дело на неговиот пробив, добитник на Оскар во 2013 година, „Големиот Б“.

Сорентино и неговата екипа, предводени од неповторливата италијанска филмска икона Тони Сервиљо, го загреаа црвениот тепих во Венеција во среда за парадата на глобални филмски ѕвезди кои ќе се симнат на Сала Гранде со гламурозно водно такси во текот на следните 12 дена – вклучувајќи ги Џорџ Клуни (во име на Џеј Кели на Ноа Баумбах), Џулија Робертс („По ловот“ на Лука Гвадањино), Ема Стоун („Бегонија“ на Јоргос Лантимос), Двејн Џонсон („Машината за кршење“ на Бени Сафди), Мадс Микелсон („Последниот викинг“), ѕвездата на „Играта со лигњи“ Ли Бјун-хун („Нема друг избор“ на Парк Чан-вук), Џуд Ло (го игра Владимир Путин во „Волшебникот од Кремљ“) и Џејкоб Елорди и Оскар Исак („Франкенштајн“ на Гилермо дел Торо), меѓу многу други.

82-от Филмски фестивал во Венеција ќе заврши кога жирито предводено од оскаровецот Александар Пејн ќе го открие својот избор за победникот на овогодинешниот Златен лав за најдобар филм на 6 септември. (Холивуд рипортер/nezavisen)