ИЈЗ со препораки за граѓаните по најавениот прекин на вода

По најавата за недостиг на вода Институтот за јавно здравје се огласи со препораки до граѓаните за да се подготват и да го минимизираат влијанието.

1.Складирање на вода

– Складирајте доволно вода во чисти садови за пиење, готвење и хигиена. Потребни се најмалку 4 литри вода по лице на ден.

– Ако имате пристап до флаширана вода, набавете ја за овој период.

– Наполнете канти, кофи или големи садови со вода за санитарни потреби (чистење, миење, тоалети).

2.Штедење на вода

– Користете вода само за основни потреби како пиење, готвење и лична хигиена.

– Одложете активности кои трошат многу вода, како што се перење на алишта, чистење на автомобили и слично.

3.Хигиена

– Користете средство за дезинфекција на раце ако нема достапна вода.

– За лична хигиена користете влажни марамчиња.

– За мијалници или тоалети, користете вода од резервите или алтернативи како санитарни раствори.

4.Храна

– Гответе оброци кои не бараат многу вода за подготовка и миење.

– Користете еднократни чинии и прибор за јадење за да избегнете миење.

– Ако користите вода од неконвенционални извори (пр. бунар), секогаш превривајте ја пред употреба.

5.Информирање

– Следете ги локалните вести и објави од надлежните органи за информации и препораки.

– Почитувајте ги сите насоки дадени од здравствените власти.

6.Грижа за ранливи категории

– Осигурајте се дека бебињата, старите лица и лицата со здравствени проблеми имаат доволно резерви на вода.

– Планирајте ја потребата на вашите домашни миленичиња за вода.

7.Поддршка во заедницата

– Споделувајте вода со соседите доколку тие имаат потреба и проверете ги ранливите лица во вашата заедница.

 

П͟р͟е͟п͟о͟р͟а͟к͟и͟ ͟з͟а͟ ͟з͟д͟р͟а͟в͟с͟т͟в͟е͟н͟и͟ ͟у͟с͟т͟а͟н͟о͟в͟и͟:͟

1. Складирање на вода

– Складирајте доволно вода во болниците и клиниките за основните потреби на пациентите и персоналот.

– Набавете дополнителни резерви на флаширана вода.

2. Медицински процедури

– Адаптирајте го распоредот на медицинските процедури кои бараат вода и одложете ги некритичните процедури.

– Користете стерилни влажни марамчиња за чистење на раце и опрема.

3. Комуникација со пациенти

– Информирајте ги пациентите за недостапноста на вода и препораките за лична хигиена.

– Осигурајте се дека пациентите добиваат доволно течности.

4. Одржување на хигиена

– Користете средство за дезинфекција за раце и за чистење на површини.

– Осигурајте се дека тоалетите се одржуваат чисти со минимална употреба на вода.

5. Ажурирање на информации

– Постојано следете ги објавите од јавно-здравствените органи и локалните власти.

– Обезбедете континуирана комуникација со надлежните институции за најновите информации и насоки.

Со почитување на овие препораки, граѓаните и здравствените установи можат да ги минимизираат последиците од недостатокот на вода и да се осигураат за нивното здравје и благосостојба.

 

К͟о͟г͟а͟ ͟е͟ ͟н͟а͟ј͟а͟в͟е͟н͟ ͟п͟р͟е͟к͟и͟н͟ ͟в͟о͟ ͟в͟о͟д͟о͟с͟н͟а͟б͟д͟у͟в͟а͟њ͟е͟т͟о͟,͟ ͟р͟е͟с͟т͟о͟р͟а͟н͟и͟т͟е͟ ͟и͟ ͟к͟а͟ф͟у͟л͟и͟њ͟а͟т͟а͟ ͟т͟р͟е͟б͟а͟ ͟д͟а͟ ͟п͟р͟е͟з͟е͟м͟а͟т͟ ͟с͟л͟е͟д͟н͟и͟в͟е͟ ͟м͟е͟р͟к͟и͟ ͟з͟а͟ ͟д͟а͟ ͟о͟б͟е͟з͟б͟е͟д͟а͟т͟ ͟н͟е͟п͟р͟е͟ч͟е͟н͟о͟ ͟р͟а͟б͟о͟т͟е͟њ͟е͟ ͟и͟ ͟д͟а͟ ͟г͟и͟ ͟з͟а͟ш͟т͟и͟т͟а͟т͟ ͟з͟д͟р͟а͟в͟ј͟е͟т͟о͟ ͟н͟а͟ ͟г͟о͟с͟т͟и͟т͟е͟ ͟и͟ ͟х͟и͟г͟и͟е͟н͟с͟к͟и͟т͟е͟ ͟с͟т͟а͟н͟д͟а͟р͟д͟и͟:͟ ͟

 

1. Обезбедување резерви на вода

– Пиење и готвење: Осигурајте доволна количина на флаширана вода за пиење, готвење и подготовка на пијалаци.

– Санитарни потреби: Наполнете резервоари, канистери или кофи со вода за миење садови, раце и површини.

– Мраз: Направете доволна количина мраз или набавете готов мраз.

2. Менување на менито

– Ограничување на понудата: Приспособете го менито за да избегнете јадења и пијалаци што бараат многу вода (супи, комплицирани сосови).

– Алтернативи: Фокусирајте се на оброци и пијалоци кои можат да се подготват со минимално количество вода.

3. Хигиена и чистота

– Дезинфекција: Осигурајте доволно средства за дезинфекција на раце, марамчиња за суво чистење и санитарни раствори за чистење површини.

– Садови: Користете еднократни чаши, чинии и прибор ако немате доволно вода за миење садови.

4. Тоалети

– Ако е можно, инсталирајте привремени санитарни решенија или користете вода од резервите за одржување на тоалетите.

– Информирање на гостите: Обезбедете инструкции за користење на тоалетите и други алтернативни мерки.

5. Комуникација и координација

– Информирајте го персоналот: Обучете го персоналот за управување со водата и одржување на хигиената за време на прекинот.

– Информирајте ги гостите: Јасно објаснете ги ограничувањата на услугите поради недостатокот на вода.

6. Контрола на квалитетот

– Сигурност на водата: Користете само безбедна вода за подготовка на храна и пијалоци.

– Мониторинг: Следете ја хигиената на работните површини, рацете на персоналот и употребените алатки.

7. Соработка со локалните власти

– Поддршка: Побарајте помош за снабдување со вода од локалните власти или приватни добавувачи.

– Навремена реакција: Следете ги најавите за враќање на водоснабдувањето и планирајте го работењето според новите информации.

Со овие мерки, ресторанот или кафулето ќе може да продолжи со работата и да ги задоволи хигиенските и здравствените стандарди.

Институт за јавно здравје – секогаш чувар на вашето здравје!

Back to top button
Close