Имре Фаркаш, архитектот чие дело е Железничката во Нови Сад, ја проектирал и Гимназијата во Тетово
Страшната несреќа што се случи на железничката станица во Нови Сад, во која загинаа 14 лица поради уривање на настрешницата, го привлече вниманието на таа зграда која на почетокот на шеесеттите години на минатиот век претставуваше вистински архитектонски бисер.
Зградата на железничката станица во Нови Сад е дело на архитектот Имре Фаркаш и неговите соработници од проектното студио „Архитект“. Изграден е во далечната 1964 година за осум месеци, додека неговата реконструкција се чуваше во тајност три години.
Архитектите Имре Фаркаш и Милан Матовиќ ја завршија работата беспрекорно. Одлично го дизајнираа железничкиот полигон со четири транзитни, две локални и пет шини за чекање возови, а зградата ја поделија на четири функционални целини – дел за управување со сообраќајот, репрезентативна сала со чекални, ресторан и сегмент за истовар и увид на возови.
Покривот беше луцидна авторска фантазија, асоцијација со покривите на типичните панонски куќи. Впечатливо беше и лобито на станицата со забележлива „потковица“, пресвртница за пристапните патни возила. Внатрешноста на „потковицата“ е украсена со прекрасна цветна градина.
Проектираниот објект беше исклучително функционален и им овозможи на над 1.000 патници од платформата да пристигнат пред зградата за само една минута.
Фаркаш е роден во 1924 година во Нови Бечеј. Студирал и дипломирал во Белград во 1950 година. По дипломирањето бил ангажиран како асистент, а потоа како вонреден наставник по предметите Нацрт геометрија, перспектива и технички цртеж на Архитектонскиот отсек на Техничкиот факултет во Скопје, каде останал до 1955 година.
…