Возовите за спиење повторно стануваат популарни во Европа
Возовите за спиење се враќаат во континентална Европа поради зголемените предупредувања за климатските промени и зголемената желба на луѓето за поквалитетно патување.Живеејќи во главниот град на Шведска, Стокхолм, Џулија Сенингер (33) редовно патува со воз не само за да го посети своето семејство во Луксембург, туку и да стигне до местата за одмор, пишува Би-Би-Си. Таа го претпочита возот пред авионот главно од еколошки причини. Возовите се едноставно поудобни, особено кабините за спиење.
„Тоа е многу позабавно. Запознаваш повеќе луѓе и водиш поинтересни разговори“, вели Јулија.
Таа има среќа бидејќи возовите за спиење се враќаат во континентална Европа, со голем број нови услуги лансирани од минатото лето.
Уште во октомври, Сенингер и нејзиниот сопруг патуваа на тогаш новоотворената услуга за спиење од Стокхолм до Хамбург, вториот по големина град во Германија. Пругата е управувана од шведската железничка компанија SJ, а од Стокхолм тргнува секој ден во 17:30 часот и пристигнува во Хамбург во 6:30 часот.
„Го резервиравме возот веднаш штом тргна. Сè уште изгледа како долго патување, но спиењето го решава тоа, а возот има толку убава атмосфера“, вели Сенингер, која работи за архитектонско биро.
Јаглеродниот отпечаток што го остава возот е само дел од оној што го остава авионот. Летот од Стокхолм до Хамбург произведува околу 250 килограми јаглерод диоксид по патник, според пресметките на веб-страницата EcoPassenger. Спротивно на тоа, CO2 што се ослободува при патување со електричен воз е само 26 килограми.
Споменатиот ноќен воз има девет вагони и капацитет од 400 патници. Линијата ја предложи шведската влада, а компанијата планира да ја продолжи трасата до Берлин.
Љубителите на возот ги воодушеви и веста дека белгиско-холандската железничка компанија European Sleeper ноќе ќе почне да превезува луѓе од Брисел и Амстердам до Берлин. Со оглед на позитивниот одзив на корисниците, од следната година ќе ја прошират и рутата – до Прага. Во 2024 година, Франција планира да лансира возови за спиење кои ќе патуваат до околу 10 дестинации. Тие велат дека ќе биде како хотели на шини со старомоден шарм од 20-тите.
Кет Џонс е основач и извршен директор на Byway Travel, ексклузивна туристичка агенција која не нуди летови. Џонс вели дека новата популарност на возовите за спиење ја „враќа радоста во патувањето“.
„Значењето на патувањето е искуство, а не само пристигнување. Луѓето се поврзуваат и празникот започнува кога се отвораат вратите на купето“, вели таа.
Сепак, во зависност од локацијата, патувањето со воз може да биде поскапо од летањето. Цените на возовите во Британија се дури 50 отсто поскапи од авионските билети. Сепак, спиењето во воз заштедува пари на хотелот.